3 kroky, ako zmeniť návštevníka na zákazníka

Pre majiteľov webov a eshopov | 5 minút čítania

Ako zaujať zákazníka

Máte vlastný web, ale nechodia vám z neho dopyty ani objednávky?
Chyba je pravdepodobne v jeho obsahu. Podľa štatistík, ak zákazník nenájde čo hľadá do 10 sekúnd, okamžite odchádza. Ale nezúfajte. Existujú 3 jednoduché kroky, ktorými to môžete zmeniť.

Krok 1: Analýza zákazníka

Analýza zákazníka je základným predpokladom tvorby úspešného webu. Bez nej je veľmi ťažké vytvoriť obsah, ktorý predáva. Musíte zistiť čo Váš zákazník najčastejšie vyhľadáva, aké problémy rieši a čo potrebuje.

Jedným zo spôsobov ako tieto informácie získať je analýza kľúčových slov.

Podľa jej výsledkov môžete vytvoriť obsah a štruktúru webu, ktorá bude pre zákazníka atraktívna. Základným pravidlom pri tvorbe obsahu je používať užitočné informácie, ktoré zákazníka zaujímaju a vedia mu pomôcť.

Z našej praxe

Náš klient mal záujem o web, ktorý bude zameraný na výstavbu „domov na mieru“. Analýza nám však ukázala, že ľudia vyhľadávajú výrazy ako:

  • montovaný dom
  • domy na kľúč
  • bungalov na kľúč

Image Zdroj: Analýza kľučových slov v Google Adwords

Štruktúru a obsah webu sme prispôsobili, aby zákazník našiel čo hľadá. Výsledkom bolo zvýšenie času stráveného na stránke s čím súvisel aj väčší počet dopytov zo stránky.

Krok 2: Prehľadný dizajn

Ľudia nemajú čas. Ak chcete z Vášho webu získať viac objednávok a dopytov, mali by ste zákazníkovi ušetriť čas prehľadným dizajnom, dobrou štruktúrou a jasnými informáciami.

Podľa dostupných štatistík, ak návštevník webu nerozumie a nenájde čo hľadá do 10 sekúnd, stláča „krížik“ a odchádza ku konkurencii.

Image
Zdroj: https://www.nngroup.com/articles/how-long-do-users-stay-on-web-pages/

Z našej praxe

Ľudia sa na váš web nechodia pozerať, ale hľadať informácie. Grafika je preto podriadená obsahu a funkciám webu. Jasná štruktúra vedie návštevníka správnym smerom. Každý grafický návrh by mal preto vychádzať z individuálneho zadania, pretože vy a váš biznis ste jedinečný.

Pre našich klientov tvoríme weby, ktoré sú zamerané na potenciálnych zákazníkov, sú moderné, prehľadné a hlavne majú jasne stanovený cieľ.

VIAC NAŠICH WEBOV

Krok 3: Efektívny marketing

Existencia webu na internete ešte nič neznamená. O Vašom webe sa musia ľudia dozvedieť. Ale pozor, nie akýkoľvek ľudia. Odporúčam Vám sa zamerať na tých správnych ľudí.

Kvalitný web s užitočným obsahom je len prvým krokom. Tým druhým je správna propagácia. Bez nej budete mať len pekný web, ktorý NIKTO nenavštevuje.

Pri voľbe programátora sa ho vždy opýtajte, ako sa o váš web postará aj po jeho dokončení? Akým spôsobom zabezpečí, aby ste získali tu správnu návštevnosť a mohli plniť svoje obchodné ciele?

Z našej praxe

Spôsobov na zviditeľnenie vo svete internetu je obrovské množstvo. Vašou úlohou je vybrať si nástroje, kde sa nachádza vaša cieľová skupina a následne ju efektívne osloviť.

Príklad z praxe, klient predáva kvalitné švajčiarske kávovary a chce sa zobrazovať na popredných pozíciach v Google. Kľúčové slovo „kávovar“ však nebude "správna cesta". Je to veľmi všeobecné slovo, ktoré hľadá priemerne 9 900 ľudí za mesiac (štatistika z roku 2019). Súvisí s tým však veľká konkurencia, vysoké náklady za návštevnosť a šanca na oslovenie potenciálneho zákazníka je minimálna.

Lepším riešením je zobrazenie reklamy na kľučové slová „automatické kávovary“ alebo „kávovary jura“. Áno, vyhľadáva ich menej ľudí. Zákazník však hľadá kvalitu a je ochotný si za ňu aj zaplatiť. Samozrejme, v praxi je nastavenie komplexnej stratégie dlhodobý proces. Poctivou a pravidelnou optimalizáciou kampane, však môžete osloviť zakaznikov v priemere už od 0,10€ za návštevu.

Image

Záver:

Ľudia na váš web chodia plniť konkrétne úlohy – zjednodušte im ich! Čím stručnejšie, jasnejšie a prehľadnejšie budeme na webe komunikovať, tým lepšie Vám bude návštevník rozumieť. Bude mu stačiť menej námahy a času, aby našiel čo potrebuje.

Odmena pre Vás bude viac zákazníkov.

Autor článku
Radoslav Pánis

Project manager

Som špecialista na návrh webov, UX dizajn a zákazníkom zabezpečujem výkonnostný marketing. Najlepšou odmenou pre mňa je, keď vidím ako sa im darí. Uvedomujem si, že v online svete sa všetko mení šialeným tempom. Sledujem najnovšie trendy a všetky užitočné informácie zdieľam s našimi zákazníkmi.